Vakna, ett välbekant mmrrr!

I snart tre veckor har jag näst intill varje morgon vaknat av att en liten tuss hoppat upp på min mage med ett mjukt och kärleksfullt mmrrr! Lycklig över att matte visar ett livstecken genom att vrida på huvudet dyker hon fram och trycker sin fuktiga nos mot min innan jag hinner öppna ögonen. Ibland känner jag eftersmaken av frukosten hon nyss ätit, Whiskas med smak av rödspätta eller kyckling. Snart lägger min älskade goskurrande tuss sig tillrätta och puttar mig lekfullt med tassen i ansiktet innan hon snoozar med huvudet på min arm. Hur ska jag någonsin kunna anpassa mig till den skrällande och prestationsångestpåminnande väckarsignalen på mobilen när vardagen återställs på måndag? Nej, låt mig föralltid väckas av en myskatt<3

Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter hur gosigt och mysigt som helst och jag vet att det oftast är det!
Men hur kul är det när hon kommer och väcker mig typ kl. 04.00? Ska ut för att 2 minuter senare ska in eller ha mat för att sedan vända vid matskålen med ett glatt kurr -japp, jag vann! Jag fick upp dig! Men hon är söt och go ändå! Mjau på er!

2013-01-13 @ 11:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0