Memil

"medelålders man klädd i cykeldräkt av lycra, som cyklar hänsynslöst; kallas även ninjacyklist och härskarcyklist"
 
Hämtat från www.memil.se
 
Ett av de nya orden i svenska akademins ordlista för 2012.
 
Ska beblanda mig med memilerna i vår då Vätternrundan väntar i juni som en sista utmaning på min Klassiker.
Idag har jag inhandlat diverse prylar för att kunna rulla ut racerhingsten när gruset är bortsopat från Uppsalas gator. Ett förstahjälpenkit vid punktering är noga nerpackat i en sadelväska och hjälmen är putsad. Blank. Tackochlov att jag inte är en cykelfantast (än) då det är sjukt dyrt att cykla! Min stackars studentplånbok är lika punka som min andra cykel... =(
 
Funderar på vad en fartgalen nybörjartjej i hängselbyxor med padding i röven kallas när hon cyklar med fötterna fastspända i pedalerna och inte kan stanna? = jag innan jag hajjat knixen med fotlossningen.
 
Min fina racer!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh vad den blänker! Du får sikta på något snygg och stabilt att stanna mot.....
P&K :-)

2013-03-18 @ 19:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0